Seguidores

viernes, 18 de octubre de 2013

MAGENTA, de griFOLL




MAGENTA

Les parets eren blanques i la casa era freda i vivíem allà. Era d’ hora, sorties de la dutxa amb el nas magenta, la tovallola xopa i corries xisclant, buscant roba mentre tot queia fins que en trobaves, t’ estiraves i em demanaves que a on anàvem, però que va, que em vestís, i em tiraves qualsevol peça de roba a sobre, unes calces, dues, un mitjó, una gavardina, un bastó...
El fet de que la “realitat” fos capaç d’ aportar-me tanta energia, de que hi hagués algú com tu, tu, vaja, que em fes llevar després d’ hivernar, anys?, segles? i el fet de que no fos una persona, ni real ni fictícia, absent però exacte, present fins l’ entranya, ho fa més cert, ho fa.
La meva bruixa del nas magenta ha vingut en nom de l’ Amor, “les pintures de guerra” són per fer l’ indiu, dius, rius. Ho fas.
La meva bruixa del nas magenta, m’ expliques que hem d’ alabar al cosmos, tractar-nos de foc, alegres, intensament alegres a través de les persones vives o mortes, encomanar els espectacles que s’ originen dins nostre, ara convertits en cossos amb ulls i olfacte, tacte i atzar a la punta dels nervis. I que no hi ha més doctrina que agafar-se als coneixements que sumem remenant-nos.
La meva bruixa de nas magenta, saps secrets antiquíssims, i guardes a la tauleta  déus, claus de portes paradisíaques, oceans de butaqueta pel diumenge a la tarda, rierols on anar a sucar els peus fins el cap, profit de pluges estimulades, sensacions impossibles, racons lluny del món amb arbres prenyats d’ éssers fantàstics vessant per les soques, sortint a volar com bolets de que et toquin i veure-hi ben clar que no ho pot ser més.
Tu ets l’ ull, bruixa de nas magenta, som ara en aquesta habitació, la que veus, la que veig, i t’ acostes. Perdona, gràcies, dic. No m’ agrada quan fas que caiguin les parets i tu te’ n vas per allà i jo per aquí. No sé si és que no puc deixar d’ ésser un nen però jo ho trobo molt trist. No era tot possible? Sempre és tot possible menys canviar el final? I em parles d’ una roda i jo vaig a pillar alguna cosa fàcil de llegir, i mentre corro perquè no em tanquin em sento el nas fred i me l’ imagino magenta i t’ enyoro.

griFOLL

18.10.13

No hay comentarios: