Seguidores

jueves, 25 de marzo de 2010

LA CAUSA

(poema en dues parts)

I



vaig viure un temps a la ciutat del vent i

la primavera més primavera de totes

la vaig passar dins un pot de mel

he estat en caus que m´ha costat posar del dret

dins cors que ara ja no bateguen i

dins cors que abriguen totes les cambres dels meus ànims

tinc silencis en un buit gens sepulcral que és meu i estimo

sóc el fill del meu pare i el meu pare s´ha mort

pro aquesta mà de cinc dits que m´agafa és d´amor i

no suposo re sobre què deu ser la vida m´atreveixo a dir

q´una carrera d´interrogants i un passeig preciós un dia una tarda una estona

un instant quan t´ha mirat i l´has fet riure

instants una suma d´instants com aquest per exemple

mentre van perdent el punt els interrogants perque pesen

“perque ens han canviat totes les preguntes...” ja massa vegades

aprendre i aprendre a sumar el major temps d´instants

que no tohom vol aprendre a veure

ells s´ho perden

doncs aquests instants son la vida ells si que estan morts

no pas els morts

si no ho estaven abans de morir-se



II



vaig viure un temps a la panxa del bou i era un nen

que corria pels boscos empaitant el gran llangardaix

que despres a París en vaig trobar les restes

vaig viatjar fins la lluna als quinze i

als dinou vaig saber de mil altres camins existències realitats

vaig aprendre al castell i a la torre més alta

en cada borratxera i en cada ressaca

en cada abstinència i en cada absència

i si em demanessin per tornar a nèixer

diria que sí

hi ha mines hi ha bombes la gent explota si

però a vosaltres us estimo tant

sou tant la meva abraçada infinita

sou la poesia

la poesia que em construeix

sóc amb vosaltres quan plou i surt el sol i és tot del nostre color

quan trobo una pedra un tronc amb cara de musaranya

quan sec a escoltar les orenetes quan lluito quan m´entrebanco

(ei, pro de peus xics,

                                                          ànima alada...)



que a què ve això ara?

ve a que us estimo

ve a que

peti el que peti

estic amb la vida i aquesta és la causa





Grifoll´10

No hay comentarios: